Search Engine Optimization (SEO)

Uw doelgroep bereiken via zoekmachines zoals Google? Dan bent u bij ons aan het juiste adres! Doe de gratis SEO website check en weet hoe uw website online presteert.

GRATIS WEBSITE CHECK

Wat is SEO?


SEO is het verbeteren van jouw website, om op deze manier hoger te komen in de zoekresultaten van zoekmachines als Google.

SEO hoort thuis in ieder ondernemingsplan. Dit is helaas nog niet altijd het geval.
De vindbaarheid van jouw onderneming is belangrijk wanneer je groei wil doormaken. Laten we SEO vergelijken met een winkel.
Jij hebt goed nagedacht over het product wat je op de markt brengt. Dit product wordt echter aangeboden door meerdere ondernemers. Enkele van hen zitten gevestigd op de drukke winkelstraat (Google pagina 1), waar jij het momenteel moet doen met het oude pand in de uithoek van de binnenstad (pagina 2-99).

SEO staat voor Search Engine Optimization, in gewoon Nederlands ‘zoekmachine-optimalisatie’.
SEO bestaat globaal uit 3 pijlers, die weer in 2 categorieën in te delen zijn.

De 3 pijlers van SEO
De 3 pijlers van SEO kun je verdelen in 2 categorieën: on-page en off-page. On-page SEO is wat je op de pagina zelf kunt doen en off-page SEO gaat buiten je website om. Je zou het ook interne en externe factoren kunnen noemen. Achter elke pijler wordt benoemd of deze on-page of off-page is.

1. Content (on-page)
Een website heeft inhoud nodig. Om invulling te geven aan de inhoud wordt er vooraf een zoekwoordenonderzoek gedaan. Met een zoekwoordenonderzoek krijg je inzicht op welke zoekwoorden jouw website zich moet richten. De geschikte zoekwoorden verwerken wij in de website content, waardoor jouw website kan beginnen met ranken in de zoekmachines.

2. Techniek
Bij techniek gaat het niet alleen om de techniek achter de website zelf, zoals de websitestructuur. Het gaat ook om andere technische factoren, zoals je hosting, urls, redirects, 404 errors, duplicate content, de laadtijd van je website en meer. Door deze factoren op orde te hebben gaat Google jouw website waarderen, wat de ranking in zoekmachines ten goede komt.

3. Linkbuilding
Autoriteit speelt ook een belangrijke rol in de vindbaarheid van je website. De zoekmachine bepaalt de autoriteit op basis van verschillende factoren. Linkbuilding kun je onderverdelen in interne linkbuilding en externe linkbuilding.

Interne linkbuilding
Bij interne linkbuilding kun je denken aan links op jouw website die de bezoekers helpen om te navigeren over de website.

Externe linkbuilding
Het verkrijgen van links op relevante website naar jouw website wordt externe linkbuilding genoemd. Belangrijk is dat de website die naar jouw website linkt, door relevant is voor jouw website en een hoge domein waarde (Domain Authority) heeft. De hoogte van de domein waarde geeft aan hoe waardevol Google een website beoordeeld. Hoe hoger de domein waarde, des te beter jouw website zal ranken.
Wij hebben het netwerk om jouw website van relevante backlinks te voorzien!


Laat ons helpen. Wij kennen de spelregels van Google, hebben kennis van SEO en hebben het netwerk om relevante backlinks te verkrijgen.

Geïnteresseerd?

Heeft u een vraag of bent u geïnteresseerd in een van onze diensten? Neem dan gerust contact met ons op, om de mogelijkheden te bespreken.

Gratis website check?

Wij checken hoe goed jouw website wordt beoordeeld door Google.
Op basis van deze gegevens maken wij een passende campagne voor jouw online strategie.

Beter vindbaar in google
Meer klanten via uw website
Vriendelijke service
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.